חיפוש

איך הדוד מתחמם?

לדוד המים בבית שלנו יש תפקיד חשוב מאוד – הוא זה שאחראי על אספקת מים חמים שוטפת לבית, בכל ימות השנה. ישנם מספר סוגים של דודי מים, כאשר כל אחד מהם משתמש במנגנון אחר על מנת לחמם את המים. איך המים מתחממים בכל אחד מסוגי הדודים?

 

דוד שמש

דוד השמש הוא הדוד הנפוץ ביותר בישראל, ואף חוקק חוק שמורה על התקנתנו בכל בית שבו גודל הגג מאפשר זאת. הסיבה לכך היא שמנגנון חימום המים שלו חוסך למשק אנרגיה רבה וייצור חשמל – וחוסך גם לדיירי הבית כסף בחשבון החשמל שלהם.

דוד השמש מורכב ממיכל האגירה (בו נמצאים המים שעוברים תהליך חימום), ומקולט שמש. קולט השמש הוא המקום בו מתאפשרת המרת אנרגיית השמש לאנרגיית חום – וכך המים מתחממים ללא עזרה של מנגנון חשמלי.

כאשר מתקינים את קולט השמש, חשוב לשים לב למיקום והזווית בה הוא מותקן – שכן יש למצוא את הזווית הנכונה, בה הוא יקלוט את אנרגיית השמש בצורה המיטבית. בנוסף, יש להתחשב בכמות המים שאותם תרצו לחמם. קולט שמש קטן יוכל לעשות את העבודה כאשר יש בערך עד שלוש נפשות בבית. כאשר מדובר על בית עם ארבע נפשות ומעלה, מומלץ לבחור בקולט מים גדול יותר, שיתאים לנפח הדוד הרצוי עבורכם.

 

דוד חשמל

דוד חשמל במקרים רבים משולב בתוך דוד השמש, ומשמש לו כתחליף כאשר מגיע החורף והשמש נעלמת.

הרכיבים החשמליים בדוד החשמל הם גוף החימום (שהוא זה שאחראי על חימום המים בדוד), מאיץ חום (שגורם למים להתחמם במהירות רבה יותר), תרמוסטט (מד חום, שתפקידו לוודא שטמפרטורת המים לא עוברת את הטמפרטורה הרצויה) ופלאנג' (הרכיב שבו נמצאים כל הרכיבים החשמליים האחרים, ותפקידו הוא להגן עליהם מפני נזקים שונים או מפני פגעי מזג האוויר).

 

דוד גז

דוד הגז הוא סוג הדוד הכי פחות נפוץ בישראל. העלות שלו (גם של הדוד עצמו וגם של הפעלתו) גבוהה יותר משל שאר סוגי הדודים – אך הוא גם בעל מנגנון חימום המים המהיר והיעיל ביותר.

המנגנון בו בנוי כך שכאשר פותחים את ברז המים החמים, נדלקת להבת אש שמחממת את המים בצינורות. עוצמת הלהבה הגבוהה גורמת לכך שהמים מתחממים במהירות הבזק, וכבר לאחר שניות ספורות תוכלו כבר להיכנס להתקלח – מבלי לחכות לחימום המים!

 

הזמנת איש מקצוע על מנת להתקין או לתקן את הדוד שלכם

אם אתם מעוניינים להתקין דוד חדש בבית שלכם, או לתקן תקלה שנוצרה בדוד הנוכחי – חשוב לעשות זאת באמצעות טכנאי דודים מוסמך ומקצועי.

התקנת דוד שמש, כאמור, מחייבת למצוא את הזווית הטובה ביותר בה ניתן לנצל את אור השמש – וזו מומחיות ששמורה בעיקר לאנשי מקצוע. בנוסף, תיקון רשלני עשוי לגרום לנזק רב ובלתי הפיך, ולעיתים אף לסכנת חיים.

 

דוד מתחמם

אולי תאהבו גם את

ריהוט ראשית
איך מרהטים מרפסת?

אחרי שנים של חלומות ותקוות בסופו של דבר הצלחתם לקנות דירה עם מרפסת גדולה ויפה? אם כך, ברור מדוע מבחינתכם המרפסת חייבת להיות, ובצדק, חלק

קראו עוד »
שולחן אוכל
שולחן עץ מלא למטבח

שולחן עץ מלא למטבח הינו אחד מן המוצרים הנמכרים והפופולריים ביותר כיום, והסיבה לכך היא החשיבות הרבה של שולחן האוכל בחלל הבית. הרי זהו רהיט

קראו עוד »
מנורות
רהיטים יפים לבית פרטי

אין ספק, יש המון דברים הדרושים לעיצוב הבית. עם זאת, אינכם יכולים להעניק מראה מוגמר ללא הרהיטים היפים והמתאימים. זה משפר את היופי הכללי של

קראו עוד »