חיפוש

ביטוח מקיף לרכב – בעד ונגד

 

ביטוח מקיף לרכב כשמו כן הוא – ביטוח שמעניק כיסוי מקיף לרכב ולנוסעים בו מכל נזק, למשל נזק שנגרם לאוטו שלכם או לאוטו שנפגע ע"י הרכב שלכם, נזק כתוצאה מתאונה, פגעי מזג האוויר, נזקים שנגרמו כתוצאה מזדון (למשל גניבה), נזקי אש ועוד.

ביטוח מקיף לרכב כולל ביטוח צד ג', כלומר הוא מכסה גם נזקים שגרמתם לצד שלישי. עם זאת, חשוב להבחין מתי כדאי לעשות ביטוח מקיף לרכב ומתי להסתפק בביטוח צד ג'.

  • ביטוח מקיף לרכב – מתאים בעיקר לרכבים חדשים שמצריכים תשומת לב ביטוחית מיוחדת הודות לעלותם הגבוהה.
  • ביטוח צד ג' – מתאים לרכבים ישנים שתיקונם במקרה של נזק אינו משתלם כלכלית.

חשוב לזכור שבכל מקרה יש לעשות גם ביטוח חובה, כלומר ביטוח שמכסה מפני כל נזקי גוף שנגרמו לנהג או לאדם אחר.

עם זאת, כאשר בוחרים לעשות לצד ביטוח החובה גם ביטוח מקיף לרכב יש להבטיח שהוא יהיה מקסימלי, כלומר יכלול כמה שיותר אלמנטים שיבטיחו שאתם תהיו מכוסים מבחינה ביטוחית בכל צרה. לפניכם האלמנטים העיקריים שכדאי שיהיו בביטוח הרכב המקיף שלכם:

 

רכב שעבר תאונה

 

גרירה ושירותי רכב

הוספת סעיף זה מבטיחה שבכל מקרה שהרכב אינו כשיר לנהיגה (עקב תקלה או חלילה תאונה) הוא ייגרר ללא עלות למוסך המטפל/לכל מקום אחר שתבחרו. באופן הזה אתם מבטיחים לעצמכם לא רק חסכון של כסף וזמן, אלא בעיקר גם הרבה שקט נפשי ומינימום עוגמת נפש.

 

רכב חלופי

מומלץ להוסיף לפוליסה של ביטוח מקיף לרכב סעיף של רכב חלופי, כך שיהיה לכם איך להתנייד במקרה של תאונה שמשביתה את הרכב, גניבה או טוטאל לוס. המשמעות של רכב חלופי היא אחת – אתם תוכלו להמשיך בשגרת יומכם בהפרעה מינימלית

 

ביטוח שמשות

ביטוח שמשות מאפשר לכם להחליף את שמשות הרכב שנשברו/נסדקו ללא עלות, למשל במקרה של פגיעה חיצונית (פגעי מזג האוויר כדוגמה), חבלה בזדון, תאונה ועוד.

 

כיסוי כנגד רעידת אדמה

רבים לא יודעים אבל במדינת ישראל מתרחשת בממוצע רעידת אדמה חזקה אחת למאה שנה. מכיוון שהרעידה הגדולה האחרונה התרחשה לפני 100 שנה בדיוק המשמעות אחת – הרעידה הבאה היא עניין של זמן. לכן חשוב לבטח גם את הרכב כנגד הנזקים האפשריים של רעידת אדמה

 

ביטוח למערכות סאונד

אם התקנתם ברכבכם מערכת סאונד חדישה, מודרנית ומשוכללת כדאי לבטח גם אותה במסגרת ביטוח מקיף לרכב. ביטוח זה יבטיח שבכל מקרה של גניבת המערכת או פריצה לרכב שפוגעת במערכת הסאונד – אתם תקבלו פיצוי עבור המערכת שניזוקה או נגנבה.

 

ביטוח לנהג זהיר

אם עברתם את גיל 21, יש לכם ותק בנהיגה של שנה לפחות וגיליון תביעות נקי (כלומר לא תבעתם את הביטוח ב-3 השנים האחרונות) כדאי שתכניסו לפוליסה סעיף של "נהג זהיר".

סעיף זה יאפשר לכם ליהנות מהנחות על אלמנטים שונים בפוליסה כמו שירותי דרך, רכב חלופי וגרירה.

אולי תאהבו גם את