חיפוש

דרכי התמודדות עם הגבלות ניכויי מס על הוצאות ריבית

מס על הוצאות ריבית בארה"ב עבר מהפך כאשר נחתם החוק על קיצוץ המס והמשרות. 

כחלק מהחוק, המיסוי על חברות זרות המשקיעות בארה"ב עבר גם הוא שינוי המגביל את הוצאות המס על הוצאות הריבית.

כיצד מתמודדים עם השינוי? על כך במאמר הבא.

 

המיסוי על הרווחים

חברה המשקיעה בנכסים, עסקים או אפשרויות כלכליות נוספות בארה"ב מחשבת את הרווחים שלה לפני ניכוי הוצאות ריבית ומיסים. כך החברה יכולה דעת כמה היא מרוויחה בפועל והמיסוי האמריקאי משתמש בזה כדי להגביל או להגדיל את הניכוי על ההוצאות. לפני שחוקקו בארה"ב את החוק של קיצוץ המס והמשרות, היו מנכים את הריביות העסקיות בשנה בה שילמו החברות את הריבית והתשלום היה מוגבל ל-50%. לאחר הרפורמה בחוק ניכוי הוצאות הריבית הוגבלו ל-30%. ביחד עם זאת ישנם מקרים בהם מקבלים פטור מתשלום המס על הוצאות הריבית. מדובר על עסקים קטנים שמרוויחים מתחת ל-25 מיליון דולר ב-3 שנים. ככל שהסכום עולה היכולת לנכות הוצאות ריבית מוגבלת, בפחות מזה אין הגבלה. בנוסף, חברות נדל"ן יכולות לקבל פטור חד פעמי בהתאם לתקנות בהן הן מחויבות. את הפטור על הוצאות הריבית מקבלים גם כשממנים מכוניות, מכונות חקלאיות וכד' בעת חכירה או מכירה.

 

מי יכול להיפגע מהשינוי ברפורמה?

המרווחים הגדולים מהשינוי ברפורמה הן החברות הקטנות. בניגוד אליהם, החברות הגדולות הן המפסידות העיקריות שחשופות למיסוי גבוה יותר. לפני הרפורמה תשלום המס על הוצאות הריבית היה נמוך בהרבה יותר ולא מוגבל וכעת הוא מוגבל ואינו מיטיב עמן. המצב הזה עלול להביא את החברות הגדולות לצורך בהלוואות בריביות גבהות וקושי בתזרים המזומנים כאשר הן עוברות את הוצאות הריבית ב-30%. במקרים קיצוניים יותר החברות הללו עלולות להגיע גם לפשיטת רגל. כאמור, השינוי בחוק מגביל את ניכוי הוצאות הריבית כאשר מדובר בהכנסות מריבית, ריבית של מימון ויותר מ-30% רווח תפעולי לאחר ניכוי ההוצאות. ביחד עם זאת ניתן להתמודד עם החוק בצורה יעילה.

 

איך מתמודדים עם הגבלות ניכוי המס על הוצאות ריבית?

אחת הדרכים להתמודד עם הגבלת ניכוי המס על הוצאות הריבית היא לקזז את המס מהפסדים תפעוליים עד 80%. דרך נוספת היא לערוך ביקורת על הנכסים והעסקים השונים ולבחון מכירה של חלק מהם כדי שהחובות יפחתו וכך גם תפחת ההוצאה על הריבית. ניתן להמיר את החובות לכסף שיפחית את שיעור המס, השפעות הרפורמה וישפר את תזרים המזומנים של החברה. כלומר, לדחות לעתיד את ניכוי הוצאות הריבית שאינן מעל 30%. באמצעות שיפור הרווחים התפעוליים והפיכתם להון ניתן להקטין את המס על הוצאות הריבית. כדי לעשות זאת בצורה היעילה ביותר יש לקבל ייעוץ מחברה מקצועית המכירה היטב את שיטות המיסוי בארה"ב. למידע נוסף היכנסו לאתר https://masamerica.co.il/מילון-מקצועי/ebitda-הגבלת-ניכויי-מס-על-הוצאות-ריבית.

 

מטבעות ושעון

אולי תאהבו גם את