חיפוש

חוות דעת גסטרואנטרולוגית – מתי היא נדרשת ואיך מקבלים אותה?

באילו מקרים אנו נזקקים לחוות דעתו של רופא גסטרואנטרולוג? כיצד היא יכולה לתרום לנו ומתי נוכל לעשות בה שימוש?

 

מהו תחום מומחיותו של גסטרואנטרולוג?

גסטרואנטרולוג הוא רופא מומחה העוסק במחלות הקשורות למערכת העיכול, כגון מחלות מעי, כיב קיבה וזיהומים במערכת העיכול. מחלות אלה עשויות ללוות אדם לשנים ארוכות ולפגום משמעותית באיכות חייו – למשל, הכאבים והטיפולים הממושכים עלולים להוביל לקושי חברתי ולפגיעה ביכולת ההשתכרות.

במקרים אחרים ההתמודדות עם המחלה יכולה להוביל לצורך בתמיכה יומיומית כמו אובדן שליטה בסוגרים וצורך בשימוש בחיתולים. בהתאם לכך, חוות דעת של רופא גסטרואנטרולוג היא חוות דעת הניתנת בנוגע לאבחון מחלות כגון אלה ובנוגע לטיפול בהם.

 

זיהוי מקרי רשלנות רפואית באבחנת מחלות מעי ועיכול

זיהוי נכון של מחלות עיכול, דוגמת מחלות מעי, הוא תהליך מורכב שעשוי להימשך זמן רב ולדרוש פרוצדורות אבחנתיות שונות. כמובן, מתוך אבחנה נכונה נגזר הטיפול, ולאור מורכבות האבחנה, פעמים רבות עשויה להיות אבחנה שהיא גבולית או שאינה מדויקת, מה שיוביל לטעויות במתן הטיפול, למתן טיפול לא מתאים שיגרור נזקים ממושכים ואף בלתי הפיכים.

במצבים אלה, לעתים ניתן לזהות קיומה של רשלנות רפואית שתלווה בתביעה ובמתן פיצויים. כמובן, על מנת להוכיח כי התקיימה רשלנות רפואית, בניגוד לטעות סבירה העשויה להתרחש בעת אבחון מחלה מורכבת, יש צורך בחוות דעת מדויקת. מענה לכך ניתן לקבל באמצעות פנייה אל פורום רופאים – חוות דעת רפואיות, על מנת לקבל חוות דעת של גסטרואנטרולוג מומחה שיוכל לספק חוות דעת מעמיקה ומתאימה למקרה.

 

סיבוכים הנובעים מהליכים רפואיים בטיפול במחלות מעי

ההליכים הרפואיים המשמשים לאבחנת מחלות בתחום הגסטרואנטרולוגיה, דוגמת גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה, הם הליכים פולשניים ולא נעימים, העלולים לגרום לסיבוכים שונים כגון זיהום, דימום ואף נקב במעי. תופעות לוואי אלה נגרמות, לעתים, עקב רשלנות, מיומנות חסרה של הבודק, ביצוע ללא פרוטוקול מתאים (למשל צורך בצום או בהימנעות מתרופות) או שימוש במכשור לא נכון.

במקרים אלה, שניתן היה למנוע אותם ואת התוצאה הלא נעימה שלהם, שמובילה לנזק רב וממושך יותר לחולה, יש צורך בחוות דעת של מומחה גסטרואנטרולוגיה, שיוכל לספק מענה לשאלת הרשלנות.

 

תביעה לפיצוי פוליסת ביטוח או ביטוח לאומי

פעמים רבות, בעקבות מחלת מעי או עיכול, יעלה צורך לתבוע את פוליסת הביטוח הפרטי. במקרים בהם אדם חי עם מחלה כרונית, עולה צורך בטיפולים רבים, שגוזלים משאבי כסף וזמן. בנוסף, במקרים מסוימים ההשפעה של מחלת מעי על חיי היומיום היא חמורה ואף פוגמת בעצמאותו של האדם.

במקרים אחרים יעלה צורך לפנות לביטוח הלאומי לשם הכרה באחוזי נכות הנגרמים כתוצאה מהמחלה, המקשה על הישארות באותו היקף משרה. במקרה כזה, כמובן שעולה צורך בחוות דעת רפואית מתאימה, של גסטרואנטרולוג מומחה, שיוכל להסביר את השפעתם של המחלה והטיפולים על תפקודו ועל איכות חייו של אותו אדם.

חוות דעת גסטרואנטרולוגית

 

 

אולי תאהבו גם את