חיפוש

חולמים על מקלחון כמו בבית מלון? הינה מספר דברים שכדאי לדעת

ככלל, המקלחון הוא אחד המקומות בבית, שכל אדם מחפש להיות בו, בייחוד כשהוא משתוקק להתרחץ ולהתרענן אחרי יום ארוך וכד'. יחד עם זאת, לא תמיד זוכה המקלחון לתשומת לב ולהשקעה בויזואליות שלו, שכן, יש שחושבים כי המקלחון ממלא פונקציה של רחצה בעיקר ולפיכך, אין עניין להשקיע בעיצוב שלו ובמראהו. מחשבה זו הינה מתבררת כמוטעית, כשמתמקדים בשימוש הרחב שבמקלחון ובחוויה שהוא מקנה למשתמשים בו.

 

טיפים לעיצוב המקלחון

החשיבות שבעיצוב המקלחון בבית הולכת וגדלה ככל שעולם העיצוב שם דגש על חדרי רחצה ועל סגנונות של מקלחונים ואביזרים שנלווים אליו. למעשה, בחירה של חדר הרחצה מתחילה בבחירת מקלחון תואם ופרקטי עבור דיירי הבית. אם במהלך שהייה בחדר הרחצה שבביתכם, מצאתם את עצמכם מדמיינים את האווירה שבמקלחת שבבית מלון למשל, ייתכן כי הגיע הזמן שתשדרגו קצת את המקלחון שלכם ואת חדר הרחצה בכללותו, על מנת ליצור אווירה של יוקרה ושל עיצוב, באופן דומה לזו שבחדרי רחצה של בתי מלון.

בכדי ליצור מקלחון מעוצב ואפילו יוקרתי, תוכלו להיעזר בכמה טיפים יעילים:

  1. ראשית, יש לדאוג לכך שבחדר האמבטיה יתקיימו שני דברים מרכזיים והם: נוחות וסגנון עיצובי ואסתטי. באמצעות שני דברים אלה, ניתן יהיה ליצור חוויה נעימה במיוחד עבור המשתמשים במקלחון ובחדר הרחצה.
  2. ברוב חדרי הרחצה במלונות, האלמנטים השונים, כגון: קרמים וכלי רחצה מוסתרים בארוניות ובנישות שעוצבו עבורם. בנוסף לכך, ישנן ארוניות עם ידיות אינטגרליות. שתורמות לתחושה של חדר רחצה גדול ומסודר. באמצעות אלמנטים אלה, ניתן ליצור בחדר תחושה של סדר ושל אסתטיות בחדר הרחצה.
  3. ברוב בתי המלון, הבחירה במקלחון במקום באמבטיה נובעת ממניעים פונקציונאליים וביניהם בעיקר הגדלת שטח חדר הרחצה. כלומר, באמצעות המקלחון ניתן ליצור חלל גדול ומרווח יותר בחדר הרחצה, בפרט כשמדובר בחדר רחצה קטן יחסית. בנוסף לכך, המקלחון מאפשר נוחות בשימוש, במיוחד אם הוא מעוצב בסגנון מושקע ויוקרתי.
  4. בבתי מלון, נהוג לבחור מקלחונים אשר עשויים מחומרים שונים, כגון: זכוכית שקופה ולעיתים קיימת גם תוספת של מסגרת למקלחון, כאשר הפרזול יכול להיות עשוי מתכת מוזהבת, מתכת כהה וכיו""ב. בעיצוב בסגנון המודרני, נהוג להוסיף למקלחון מסגרת שחורה, אשר מקנה לו מראה חדשני במיוחד.
  5. מקלחונים שקיימים בבתי מלון, ניתנים להשגה בכמה פונקציות אפשריות וביניהן: 1) מקלחון חזיתי, שכולל דלתות מזכוכית המחוברות מקיר לקיר. אופציה זו מתאימה בד"כ לחללים מרווחים ומאפשרת לחסוך מקום בחדר הרחצה ומצד שני גם להתרווח במקלחון בעת השימוש בו.  2) מקלחון פינתי, אשר תופס מקום מינימליסטי ובכך משאיר מרווח גדול יחסית בחדר הרחצה. בסוג זה של מקלחון לרוב מותקנות דלתות זכוכית שקופות, שמטרתן להעניק מראה מרווח ותחושה של מקום רב בחלל חדר הרחצה.

 

לסיכום

המקלחון, שהיווה בעבר בעיקר פתרון פרקטי לרחצה, הפך במרוצת הזמן לאלמנט בחדר הרחצה, שנהוג לעצב ולשדרג. כדי ליצור מקלחון מלא סטייל וסגנון, כזה שדומה למקלחון שבבתי מלון, יש לשים דגש על הפונקציות שהוא אמור למלא ועל הפריטים והחומרים שיש להשתמש בהם בכדי לשדרג את עיצובו.

אולי תאהבו גם את

דוד מתחמם ראשית
איך הדוד מתחמם?

לדוד המים בבית שלנו יש תפקיד חשוב מאוד – הוא זה שאחראי על אספקת מים חמים שוטפת לבית, בכל ימות השנה. ישנם מספר סוגים של

קראו עוד »
ריהוט ראשית
איך מרהטים מרפסת?

אחרי שנים של חלומות ותקוות בסופו של דבר הצלחתם לקנות דירה עם מרפסת גדולה ויפה? אם כך, ברור מדוע מבחינתכם המרפסת חייבת להיות, ובצדק, חלק

קראו עוד »
שולחן אוכל
שולחן עץ מלא למטבח

שולחן עץ מלא למטבח הינו אחד מן המוצרים הנמכרים והפופולריים ביותר כיום, והסיבה לכך היא החשיבות הרבה של שולחן האוכל בחלל הבית. הרי זהו רהיט

קראו עוד »
מנורות
רהיטים יפים לבית פרטי

אין ספק, יש המון דברים הדרושים לעיצוב הבית. עם זאת, אינכם יכולים להעניק מראה מוגמר ללא הרהיטים היפים והמתאימים. זה משפר את היופי הכללי של

קראו עוד »