חיפוש

כיצד להתאים כלוב לצ'ינצ'ילה

מבין חיות המחמד, הצ'ינצ'ילה היא אחת הבחירות היותר מעניינות ולא שגרתיות שקיימות. המכרסם האקזוטי שמקורו מהרי האנדים בדרום אמריקה הוא היום חיית המחמד של יותר ויותר אנשים. לכן בכתבה הבאה נסביר כיצד להתאים כלוב לצ'ינצ'ילה.

 

משאירים מקום למשחקים

הצ'ינצ'ילה נחשבת לחיה אתלטית למדי, ומאופיינת בין היתר ביכולות ניתור וקפיצה מרשימות מאוד. לכן כלוב מותאם לצ'ינצ'ילה יהיה כלוב גבוה ורחב ככל האפשר, עם חלל מספק לביצוע קפיצות ולהוצאת מרץ. נוסף על כך הצ'ינצ'ילה נחשבת למכרסם חקרן וסקרן שאוהב לחקור את סביבת מגוריו לעומק. לכן הכלוב צריך לספק את הגירויים הנדרשים לצ'ינצ'ילה ולמלא בה את יצר הסקרנות. על כן לא טוב שהכלוב יהיה מלבן ריק שכולו חלל.

מומלץ לרכוש כלוב גדול עם מדפים מובנים בגבהים משתנים. כמו כן מומלץ לפזר בו גזעים וסולמות נוספים, שיאפשרו לצ'ינצ'ילה לשחק כאוות נפשה ולהגשים את רצונותיה.

כלוב איכותי לצ'ינצ'ילה, כמו גם כלובים לחיות מחמד אחרות, מומלץ לחפש באתר של צ'או צ'או -חנות חיות.

 

עצה בקשר למצע

מצע הכלוב הוא גם עניין חשוב בהקשר של מגורים טובים ונאותים. הצ'ינצ'ילה נוהגת לחכך את גופה בחול אחת לכמה ימים על מנת להסיר מזיקים או הפרשות שנצמדו לעור, ולכן כדאי לדאוג לארגז חול בגודל מתאים שימוקם בתוך הכלוב. בנוסף על מנת לספוג ריחות רעים שנובעים מהפרשות הצ'ינצ'ילה יש לדאוג למצע איכותי לתחתית הכלוב כמו נסורת או שבבי עץ, להם יכולת ספיגה מוגברת. אסור בתכלית האיסור להשתמש בנייר עיתון למטרה זאת, מכיוון שהעופרת המודפסת על גבי הנייר רעילה לצ'ינצ'ילה.

 

מתאימים את האקלים

מקורה של הצ'ינצ'ילה בהרי האנדים הקרירים, ולכן היא אינה אוהבת טמפרטורה חמה. לכן יש לדאוג למיקום טוב של הכלוב, אשר יתאים למכרסם  האוהב מבחינת האקלים. חשוב למקם את הכלוב בחדר מואר אך שאינו חשוף לשמש ישירה. בנוסף חשוב לדאוג שהחדר יהיה מאוורר כיאות, אך לא פרוץ לרוחות חזקות. ניטור האקלים הוא מטלה חשובה לאורך כל זמן גידול הצ'ינצ'ילה, וחשוב לוודא שהטמפרטורה אכן מתאימה לה (למשל באמצעות תרמוסטט שמחובר לכלוב). בימי קיץ חמים מאוד כדאי להדליק מזגן בחדר, ובכל מקרה חשוב שהטמפרטורה לא תעבור את רף העשרים וחמש מעלות.

 

כלוב שהוא בית

מכרסמים שגדלים כחיות מחמד מגודלים לרוב בכלוב, על מנת לספק להם את ההגנה המתאימה להם. נכון שכדאי לאוורר את החיה ולתת לה לצאת מהכלוב כמה שאפשר (אחרי שעברה תקופת הסתגלות מספקת בימיה הראשונים), אך עדיין הכלוב הוא הבית הראשון שלה ויש להתייחס אליו ככזה. דאגה זאת מתבטאת בשגרת ניקיון תכופה, בחינה מתמדת של מצב הכלוב והחלפת או הוספת ציוד ואביזרים לפי הנדרש. צ'ינצ'ילה היא חיה בעלת תוחלת חיים גבוהה שעשויה לטפס עד לחמש עשרה או עשרים דנה, ולכן חובה לספק לה מגורים נאותים וחיים הולמים בתוך הכלוב שלה.

 

Chinchilla

אולי תאהבו גם את

אילוף כלבים
מה עלות לאילוף כלבים?

אילוף כלבים הוא חלק חשוב בבעלות אחראית על חיות מחמד, אך תוכניות אילוף מסורתיות עם מאלפים מקצועיים עשויות להיות יקרות ועשויות שלא להתאים ללוח הזמנים

קראו עוד »