חיפוש

סמנים ביולוגיים של גליובלסטומה: גילוי רמזים לגילוי מוקדם ושיפור פרוגנוזה

לצערנו, אנו שומעים בשנים האחרונות על עלייה משמעותית במספר החולים במחלת גליובלסטומה. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק מהם הרמזים שעשויים להעיד על התפתחות המחלה, כדי להעלות את המודעות לנושא ולאפשר לחולים חדשים במחלה להכיר בה מקרוב, ולפנות לבירור רפואי במידה ועולה חשש שהיא מתפתחת בגוף.

 

גליובלסטומה – תכירו במחלה

רגע לפני שנרחיב אודות הסמנים הביולוגיים של גליובלסטומה, עליכם לדעת מה עומד מאחורי השם הארוך והמורכב. נסביר כי מדובר בסרטן שמתפתח במוח. אצל כל מטופל הוא מתקיים באזור אחר, כך שהפגיעה משתנה מאחד לאחר (וכך גם התסמינים). חשוב מאוד לאבחן את המחלה בתחילתה, כדי לטפל בה באופן הטוב ביותר ולהפחית את התפתחות התאים.

לחיות עם אופטיון

אלה 2 סוגי התסמינים של המחלה

כאמור, כל חולה צפוי לחוות תסמינים אחרים. שכן, אלה מתקיימים בהתאם לאזור הפגוע במוח (בגלל שכל אזור במוח אחראי על תפקוד מסוים). במקרים מסוימים התסמינים עשויים להופיע בשלבים מתקדמים, בעוד במקרים אחרים, ניתן לגלות אותם כבר בתחילת המחלה. נהוג לחלק את התסמינים של הגליובלסטומה ל –  2 סוגים:

  1. תסמינים נוירולוגיים וקוגניטיביים
  2. תסמינים פסיכיאטריים

בשורות הבאות נציג בהרחבה את התסמינים הללו ונסביר מה עומד מאחורי המוטו המדובר ביותר על ידי חולי גליובלסטומה שאומר שאפשר לחיות עם אופטיון.

 

תסמינים נוירולוגיים וקוגניטיביים

יש רשימה ארוכה של תסמינים שנוגעים לתחום הנוירולוגי והקוגניטיבי שמעידים על התפתחות סרטן המוח. מדובר בין היתר בישנוניות, פרכוסים, אובדן זיכרון, כאבי ראש קשים ולעיתים אף חולשה בחלקי גוף מסוימים. מי שחוו את אחד או יותר מהתסמינים הללו, צריכים לפנות לבירור רפואי בהקדם, כדי לשלול את הופעת המחלה.

לחיות עם אופטיון

תסמינים פסיכיאטריים

סביר להניח ששיערתם שיש תסמינים שנוגעים לתחום הפסיכיאטריה בהקשר זה. שכן, אנחנו מדברים על המוח כאן. התסמינים הללו נחשבים לקשים למדי והם כוללים פסיכוזה, שינוי באישיות ולעיתים גם שינויים משמעותיים במצבי הרוח. נציין בהזדמנות זו שמדובר בתסמינים שניתנים לטיפול תוך מתן תרופות פסיכיאטריות.

 

יש טיפול מתקדם במחלה!

המוטו שהוצג לעיל ("אפשר לחיות עם אופטיון") מרמז על הטיפול המתקדם והטוב ביותר שיש לרפואה להציע כיום. זהו מכשיר נייד שניתן להרכיב על הראש, תוך שימוש באלקטרודות. המכשיר פולט גלים שפוגעים באופן ישיר בתאים הסרטניים (אל דאגה, הוא יודע להבדיל בין התאים הבריאים לחולים). הרבה אנשים נרפאו מהמחלה בזכותו, כך שהוא הפך להיות הסמל של חולי סרטן המוח.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שריכז את כל המידע שנוגע לסמנים ביולוגיים של גליובלסטומה. בשלב זה אתם מכירים בתסמינים השונים, כך שנותר לכם רק להיבדק במידה וחשתם אותם או להעביר את המידע הלאה, כדי שאחרים יכירו בהם וידעו מה עליהם לעשות אם התסמינים הללו מוכרים להם.

לחיות עם אופטיון

אולי תאהבו גם את