חיפוש

ערעורים על דוח תנועה ונקודות – שאלות ותשובות

אנשים רבים מקבלים דו"חות שאינם מוצדקים על עבירות תנועה. מעבר לתשלום הקנס, הם צוברים נקודות שנזקפות לרעתם בשל הסנקציות אותן מטיל משרד הרישוי על נהגים עם נקודות. ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות הקשורות לערעורים על דו"חות תנועה ונקודות.

 

מהן עבירות התנועה בגינן ניתנות נקודות?

עבירות התנועה בהן מקבלים קנסות ונקודות הן נהיגה במהירות מופרזת. מעבר ברמזור אדום, שימוש במכשיר הנייד בעת נהיגה, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה ללא רישיון בתוקף, פסילת רישיון נהיגה, תאונה פגע וברח, אי ציות לתמרורים, גרירה ללא היתר, נוסע שאינו חגור ברכב, עקיפה מסוכנת, חציית קו הפרדה רצוף ובמקרה של אשמה במעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים.

 

מהי שיטת הנקודות?

מידע על שיטת הניקוד ניתן למצוא באתר של משרד הרישוי, אך במילים פשוטות זהו אמצעי למעקב אחר נהגים העוברים עבירות תנועה לעיתים קרובות. המטרה היא להרתיע אותם ולשפר את נהיגתם או להסיר את כשירותם לנהוג. צבירת נקודות היא מעבירות קלות בגינן ניתנות 2 נקודות ועד לעבירות חמורות בגינן ניתנות 10 נקודות.

מרגע קבלת הנקודות הן תקפות לאורך שנתיים ולאחר מכן מתבטלות. כלומר, מי שצובר במהלך שנתיים 12 נקודות יצטרך לבצע אמצעי תיקון. מ-22 נקודות התוקף שלהן הוא 4 שנים.

 

מה הם אמצעי התיקון?

במקרה בו צוברים 72 נקודות או מקבלים פסילת רישיון על 36 נקודות במהלך 6 שנים ויש לנהג עוד 12 נקודות שקיבל בשנת 2012, משרד הרישוי יפסול את רישיונו ל-9 חודשים והתנאי לחידושו יהיה מבחן תיאורטי ומעשי ובדיקות במרב"ד.

במקרים אחרים לאחר צבירת 12 נקודות אמצעי התיקון הוא קורס נהיגה מונעת וצבירה של 24 נקודות מחייבת קורס למתקדמים. זאת אומרת שעד שלא מצליחים במבחנים המסכמים של הקורסים הרישיון נפסל. את קורס הנהיגה יש לבצע במהלך חצי שנה מקבלת הנקודות.

 

איך מערערים על דו"ח תנועה?

אם הדו"ח שקיבלתם אינו מוצדק אל תשלמו אותו ובקשו להישפט. לאחר מכן פנו לעורך דין תעבורה שילווה אתכם למשפט ויזכה אתכם מהדו"ח או יקל עליו. כלומר, ייתכן שתשלמו קנס כספי אך תוכלו להימנע מקבלת נקודות. הבקשה להישפט תקפה ל-90 יום מקבלת הדו"ח משוטר או בדואר.

על הדו"ח מצוין התאריך האחרון לערעור. ניתן אף להגיש בקשה לביטול הדו"ח תוך חודש או להמיר אותו באזהרה כאשר יש לכך סיבות. ההמלצה היא לנסות לבטל את הדו"ח לאחר שמבקשים להישפט.

 

אם הנקודות נעלמות אחרי שנתיים למה לא לשלם את הדו"ח?

שנתיים הם תקופה ארוכה בה אתם עלולים למצוא את עצמכם עוברים עבירות תנועה וצוברים נקודות. מספיק שעברתם את המהירות המותרת וקיבלתם 8 נקודות ובהמשך 4 נקודות לעבירה חמורה פחות, תיאלצו לעבור קורס לנהיגה מונעת ולכן עדיף שלא תצברו כלל נקודות.

דיווח תנועה

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »