חיפוש

כמה קשה או קל למכור רכב היברידי?

מספר הרכבים החשמליים בארץ ובעולם צפוי להתגבר. המגמה העולמית נוטה לכיוון החלפת מכוניות הבעירה הפנימית ברכבים היברידיים או חשמליים. מומחים בתחום טוענים שעד שנת 2027 שליש מכל הרכבים יהיו חשמליים. 

עדיין, התפיסה הרווחת היא שרכבים היברידיים או חשמליים נחשבים ליקרים יותר, אך מגמות השוק בתחום זה משתנות באופן תדיר. בחמש השנים האחרונות ירדו מחירי סוללות רכבי ההיבריד ב- 60% בעוד שטווח הנסיעה שלהן הוכפל. ההערכות הן שבתוך חמש שנים נוספות מחיר הרכישה של רכב היברידי חשמלי יהיה זהה למחיר רכב בנזין וכמובן שיהיה אפשר לרכוש אותם כחלק מתוכניות מימון למינהם כמו ליסינג תפעולי פרטי וליסינג מימוני. 

אם חשבתם על רכישת רכב היברידי חדש או משומש והתלבטתם האם כדי לרכוש רכב מסוג זה, באנו לסייע לכם ולתת לכם כמה נקודות הסתכלות על עולם הרכבים ההיברידיים בכלל ורכבי היבריד יד שנייה בפרט.  

מה זה רכב היברידי?

יש קצת בלבול בנושא רכבים היברידים וחשמליים וראוי לעשות הפרדה בין שני מונחים אלו. מכוניות חשמליות משתמשות ב- 100% טעינה חשמלית לצורך הנעת הרכב ואינן משתמשות באף אנרגיה אחרת לצורך כך. צורת ההטענה שלהן היא הטענת 'פלאג –אין' והיא מתבצעת בנקודת הטענה פרטית, במידה וקיימת בבית פרטי או בנקודות הטענה ציבוריות, כפי שקיימות היום בארץ בחניונים מוסדרים לכך. 

לעומתן, המכוניות ההיברידיות מציעות הנעה משולבת של מנוע הבנזין או הדיזל שמצוי ברכב ובין סוללה חשמלית נטענת. זהו שילוב של מנוע "רגיל" בעל בעירה פנימית ובין הנעה ממנוע חשמלי. המנוע החשמלי נטען כאשר הרכב מונע באמצעות הנעת הבנזין במהלך נסיעה במהירויות גבוהות וכך הוא יכול להניע את הרכב בצורה חשמלית כשהוא נוסע במהירויות נמוכות יותר. 

רכב היברידי חסרונות: מדוע אנשים מתלבטים לגבי קניה / מכירה של רכב היברידי?

במידה והגעתם לשלב שבו אתם מתלבטים בין רכישת רכב היברידי משומש ובין רכב רגיל, הסיבה העיקרית להחלטה זו תהיה נעוצה ככל הנראה בהבדלי ההוצאות בין הרכבים, אך גם סיבה זו תלויה במספר משתנים שלא נרחיב עליהם כעת. 

אם ניקח לדוגמה נסיעה שנתית ממוצעת של 20,000 ק"מ נמצא חיסכון של מאות ליטרים דלק ברכב היברידי לעומת רכב עם מנוע בעירה רגיל. הבדל זה יכול לחסוך לכם עד 1600 שקל בשנה. 

לעומת זאת עליכם לקחת בחשבון שכאשר מדובר ברכב היברידי יד שנייה הסיכוי להחלפת המצבר בשנתונים שעברו 3 שנים על כבישי הארץ גדול יותר מאשר רכב היברידי חדש. במצב זה עלות ההחלפה למצבר תעלה לכם בהוצאה ניכרת. עדיין, לפי דעת מומחים החלפת מצבר לרכב היברידי יכולה להחזיק מעמד גם לאחר 5 שנים ועם מס קניה מופחת בשיעור של 30% (במגמת ירידה) בהשוואה לרכב רגיל ראוי לבחון אם לא עדיפה רכישת רכב היברידי חדש על פני משומש. 

במוו היברידית

רכב היברידי חסרונות: מה יש לדעת לפני רכישת היברידית משומשת?

אין זה סוד שחל זינוק משמעותי בהיקפי היבוא והמכירות של רכבים היברידים. הישראלים מצאו פרצה בהטבות המס הניתנות לרכבים ירוקים, תוסיפו לכך את החיסכון בדלק שההיברידיות מאפשרות ותקבלו רכישה בכמויות מסחריות.  

מה עשתה המדינה? הודיעה שהטבות המס על רכבים היברידים, נטענים וחשמליים יבוטלו בהדרגה. החל משנה זו (2019) יבוטלו גם הטבות המס על אבזור בטיחותי פאסיבי לרכבים ירוקים.ועדיין, ההיברידיות נחשבות לאטרקטיביות במיוחד. אך מה יש לדעת כאשר מגיעים לרכישות יד שנייה בשוק ההיברידיות? 

טיפולי רכב: אם ניקח את ההיברידיות החדשות בהשוואה לרכבי הבנזין או הדיזל, טיפולי שוטפים וסדירים הופכים לפתע להיות יקרים יותר. יותר יקרים עד כדי הפרש של מאות רבות של שקלים על חשבון בעל הרכב. 

אחזקת הרכב: ישנם חלקים ברכבי היבריד שאינם קיימים במנועים רגילים, במקרה של תקלה באחד מחלקים אלו תצטרכו להיפרד ממאות עד אלפי שקלים (תלוי בחלק וחמרת התקלה). אמנם הרכבים החדשים זוכים לאחריות יצרן מקיפה שכוללת את חלקים אלו ולא ידוע על תקלות רבות שאירעו ברכיבים אלו, אך במקרה של רכישת רכב היברידי יד שנייה עליכם לקחת בחשבון את הסיכון להוצאה על חלקים שעדיין לא צברו חלקי חילוף רבים בשוק הרכיבים החליפיים. רכישת החלק המקורי מהיצרן, הווה אומר – ייקור מחיר התיקון. 

דוגמאות לרכבים היברידים בישראל:

רוב המכוניות ההיברידיות בארץ נחלקות לשלושה קטגוריות עיקריות: מכוניות קטנות, משפחתיות או רכבי מנהלים (יוקרה). הנה דוגמה לכמה מכוניות היברידיות מכל סוג קטגוריה: 

טויוטה יאריס היברידית: היאריס ההיברידית היא אחד הרכבים המוכרים של חברת טויוטה. החברה היפנית טוענת שצריכת הדלק ביאריס מגיעה ל- 29 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ואילו בנסיעה בין-עירונית מסוגלת להגיע עד 27 ק"מ לליטר. אמנם מדובר בנתוני יצרן ולא בבדיקה אמיתית בתנאי שטח שונים, אך אם להשוות זאת עם דגמי היבריד אחרים, היאריס בהחלט מובילה בכל הקשור לנתוני צריכת דלק נמוכים. 

יונדאי איוניק היברידית: האיוניק נבחרה למכונית הנמכרת ביותר בישראל לשנת 2018 והיא חכמה באבזור, בטכנולוגיה ובבטיחות. יחידת הכוח שלה בהספק משולב מגיע ל – 141 כ"ס עם מנוע בנזין הזרקה ישירה GDI ונפח מנוע 1600 סמ"ק. הספק המנוע החשמלי עומד על 43.5 כ"ס עם מומנט (קג"מ) של 17.3 למנוע החשמלי בלבד. 

היא מגיעה לתאוצת מהירות של 100 קמ"ש ב- 11.1 שניות עם מהירות מרבית של 185 קמ"ש. צריכת הדלק מעוררת התפעלות כאשר בנסיעה עירונית היא מגיעה ל- 4.4 ליטר ל- 100 ק"מ! ואילו בנסיעה בין-עירונית מגיעה ל- 4.1 ליטר ל- 100 ק"מ. 

וולוו CX60 היברידית: רכב היוקרה של וולוו, ה- CX60 מציעה גרסה היברידית כחלק ממיתוג מול דגמי הפרימיום של מתחריה. הדגם מבוסס על מנוע T8 הייבריד נטען-רשת ועם מנוע 2.0 ליטר בתוספת מגדש. הספק הבנזין עומד על 320 כ"ס. המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים ומספק 87 כ"ס כאשר השילוב בין שני המנועים מביא את הרכב להספק של 407 כ"ס. נכון להיום ה- CX60 מסוגלת לנסיעה חשמלית שמגיעה ל- 42 ק"מ.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר קפיטל מוטורס: https://www.cmotors.co.il/

אולי תאהבו גם את