חיפוש

תביעות נכות כללית – עשה ואל תעשה

חוויתם אירוע רפואי או תאונה אשר הותירו אתכם עם נכות כללית? על מנת שבאמת תקבלו את כל מה שמגיע לכם, אתם צריכים להיות מוגדרים כבעלי נכות כללית אל מול הביטוח הלאומי, מדובר בעצם באחוזי הנכות שאתם ודאי מכירים ובהתאם גם בקצבאות נכות וזכויות כדוגמת תו נכה. הגיע הזמן לעשות סדר, תביעות נכות כללית – עשה ואל תעשה.

 

עשה – שמור מסמכים רפואיים

אחד החלקים החשובים כחלק מהתכוננות לקראת תביעת נכות כללית היא לשמור את כל המסמכים הרפואיים וחוות הדעות שקיבלתם. זכרו כי המטרה שלכם היא שיכירו בנכות שלכם ועל כן, עליכם להביא מסמכים רשמיים אשר מעידים על קיומה ועל החומרה שלה. זאת נכון בעבור כל מסמך או הליך אשר עשוי להיות רלוונטי, תגלו כי גם תלושי השכר שלכם לצורך העניין בעלות ערך בתהליך.

 

אל תעשה – הגש תביעה לבד

על מנת לקבל את ההכרה בנכות כללית נדרשת תביעת נכות כללית וגם בה יש עשה ואל תעשה. עיקרון חשוב ומומלץ, שאתם יכולים גם לא להקשיב לו אך בהחלט לא כדאי, מתקשר להגשת התביעה. אל תגישו תביעה לתביעת נכות כללית לבד, גם אם נדמה כי הביטוח הלאומי ידידותי ופשוט. יכול להיות כי יחסרו לכם דברים אשר הגשתם הייתה מגדילה משמעותית את קצבת הנכות. מה גם שהגשת התביעה מסובכת ועל כן, מומלץ להיוועץ.

 

עשה – התייעץ

עשה בתביעת נכות כללית הוא ללא ספק להתייעץ הן במהלך הגשת התביעה אך עוד הרבה קודם.

באם הגעתם למצב של נכות כללית סביר כי מגיע לכם פיצויים או קצבאות גם מערוצים אחרים מעבר לביטוח הלאומי. על כן, כדאי לסקור את כל האפשרויות העומדות לפניכם כדי למקסם את הזכויות שלכם לאור הסיטואציה אליה נקלעתם מה שיסייע ויקל עליכם עם ההתמודדות.

 

אל תעשה – תיכנע לבירוקרטיה

אתם ודאי מכירים בעצמכם דרכים רבות לחסוך כסף או לקבל כסף בחזרה מהמדינה כדוגמת החזרי מס, ובוודאי מכירים גם את העצלנות או הייאוש שנולד ביחד עם הליכים מסוג זה. אל תתנו לבירוקרטיה להשפיע על תביעת הנכות הכללית שלכם, גם אם ההליך ארוך וגם אם הוא מסובך, זכרו כי הוא שווה את זה וכי יכול להיות שמדובר בהרבה כסף ובסיוע משמעותי שמגיע לכם, חבל לוותר עליו.

 

תביעת נכות כללית מביטוח לאומי מאפשרת לכם להיות מוגדרים באחוזי נכות מה שיאפשר לכם לקבל כל מיני הטבות וזכויות אשר מותאמות לשיעור האחוזים שקיבלתם. ישנם כל מיני עשה ואל תעשה בתביעת נכות כללית לאור הרגישות של המצב מצד אחד, אך גם המורכבות שלו. בכל מקרה, מומלץ לשכור לצדכם איש מקצוע מומחה בהקשר נכות כללית אשר ימליץ לכם לאילו ערוצים לפנות וגם יהיה לצדכם בתהליך הגשת הבקשה.

 

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »