חיפוש

תנאי בתי הסוהר ב2019

כליאה בבית הסוהר, היא אחד מסוגי הענישה הקשים ביותר למי שביצע עבירה פלילית או אחרת שדינה מאסר בפועל. במדינת ישראל קיימים מספר בתי כלא, כאשר חלק מבתי הכלא הם אזרחיים וחלקם צבאיים, ובכולם מתגוררים אסירים המרצים תקופות שונות של שהייה בכלא, בעקבות ההרשעה שלהם בביצוע עבירות שונות. מהי המשמעות של כליאה בבית הסוהר? לכל המידע. במאמר נענה על מדוע נחשבת הכליאה בבית האסורים לעונש ראוי ומרתיע? מהם תנאי בתי הסוהר בשנת 2019, ומהם החידושים החשובים בהם? היכן ניתן לקבל סיוע משפטי בהתמודדות כנגד תביעות, שעלולות להסתיים בכליאה?

אסיר

כליאה בבית הסוהר והמשמעות שלה.

מערכת המשפט בישראל, אמונה על עריכת משפט הוגן לחשוד בעבירה בטרם יורשע בה, או יזוכה ממנה. אם נאשם בעבירה כל שהיא אכן הורשע בביצוע שלה, עלול בית המשפט לגזור עליו עונש מאסר, שיכול להיות גם ממושך למדיי. מדובר בענישה שתכליתה היא שלילת חירותו של הפושע שהורשע בדין ומניעת החירות המובטחת לכל אזרח על פי חוק כבוד האדם וחירותו. זאת, בנוסף לשלילה או להגבלה של זכויות נוספות, כגון הזכות לראות בני משפחה והזכות לנהל חיים נורמטיביים בחיק המשפחה או בכל מקום שבו יחפץ האסיר. משך זמן הכליאה תלוי בחומרת העבירה שבה הורשע הנאשם.

בתוך כתלי בית הסוהר, מחולקים האסירים לאגפים, כשהכוונה הבסיסית הינה לרכז פושעים שביצעו פשעים ברמות דומות או זהות, באזורים מיוחדים. כך למשל יש אגף מיוחד לאסירים שנשפטו בגין עברות רצח, ואגפים אחרים לאסירים ביטחוניים, עבירות רכוש ועוד. המגמה היא להימנע מלערב אסירים ברמות פשיעה שונות אלה עם אלה.

תנאי בתי הסוהר בשנת 2019

שנת 2019 מביאה איתה שיפור ניכר בתנאי המחיה של אסירים. תנאי בתי הסוהר ב2019, הם טובים יותר מאלה של השנים שעברו. השיפור בתנאי הכליאה התרחש בחלקו בעקבות עתירה של האגודה לזכויות האזרח, שקבלה על הצפיפות ותנאי החיים הבלתי אפשריים של האסירים. באמצע שנת 2018 החל השב"ס (שירות בתי הסוהר) בתהליך שהמטרה שלו הקטנת הצפיפות ושיפור תנאי הכליאה. זאת, בעקבות פסק דין וקביעה של בית המשפט, באשר למרחב המינימום שכל אסיר אמור לקבל. עם זאת, הצפי הוא שתנאי המחיה ישתפרו, ככל שהשב"ס ישכיל להוסיף מקומות לכליאה של אסירים מבל הסוגים והדרגות. מנגד, יואץ השחרור של אסירים שבצעו פשעים בדרגות נמוכות. זאת, על מנת לפנות מרחב ולהגדיל עקב כך את מרחב המחיה של כלל האסירים בבתי הסוהר בישראל.

אם יש לך עניין בקבלת ייצוג של עו"ד מיומן ומנוסה,  זה המקום הנכון עבורך. מסיקביץ' וטייב משרד עורכי דין, מעניק ייצוג הולם ומקצועי למגוון רחב של לקוחות, במגוון נושאים ותחומים. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים שליו יחזרו אלים בהקדם. הם יסייעו לך לאורך כל הדרך, עד לסיום המוצלח של ההתדיינות המשפטית והשגת התוצאות הרצויות.

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »