חיפוש

ארבע זכויות של ילדים על רצף האוטיזם שחשוב להכיר

המדינה מעניקה זכויות שונות לאנשים במצבים רפואיים ונפשיים שונים. אוטיזם יכולה להיות מתעתעת במובן הזה, שכן לפעמים גם ילדים שנמצאים על רצף האוטיזם מתפקדים ברמה גבוהה. למרות זאת, במסגרות השונות יש זכויות לילדים שנמצאים על רצף זה. הנה ארבע זכויות לילדים על רצף האוטיזם.

 

זכויות לילדים על רצף האוטיזם

כאשר אנו מדברים על אוטיזם, אנו מדברים על קשת רחבה של תופעות מסוימות, בעלות היבטים נוירולוגים ופסיכולוגיים. המושג קשת מתייחס לכך שלא כמו בעיות רפואיות אחרות, המצבים של ילדים שנמצאים על קשת האוטיזם יכולים להיות שונים מאוד זה מזה. השוני יכול להתבטא ברמות השונות של הלקויות שיש לילדים אלו.

ילדים שנמצאים על קשת האוטיזם מתפקדים ברמות משתנות, כאשר יש ילדים שיכולים לתפקד ברמה גבוהה לעומת כאלו שיתפקדו ברמה נמוכה יותר. בנוסף, רמת התפקוד יכולה להשתנות בהתאם לתקופות ולטיפולים. המדינה מעניקה זכויות מסוימות במסגרות השונות. ניתן לקרוא עוד על זכויות ילדים אוטיסטים.

 

גמלת ילד נכה

גמלת ילד נכה היא תשלום חודשי למעשה שזכאי לקבל הילד בעבור לקות מסוימת שיש לו. גם ילדים שנמצאים על רצף האוטיזם זכאים לקבל גמלה זאת. הגמלה לילדים בעלי אוטיזם יכולה להגיע עד לכ-2,600 שקלים, כאשר אבחון לקויות נוספות יכול להעלות את סכום הגמלה, שמתקבלת מהביטוח הלאומי.

על מנת לקבל גמלה לילד שנמצא על רצף האוטיזם מהביטוח הלאומי, יש להגיש תביעה לקבלת גמלה. את התביעה מגישים לביטוח הלאומי, כאשר עליה להיות מגובה במסמכים רפואיים רלוונטיים. ועדה רפואית בביטוח הלאומי תקבע את אחוזי הנכות של הילד ובהתאם לכך את גובה הגמלה לה הוא יהיה זכאי.

 

משרד הרווחה

במשרד הרווחה יש עובדים סוציאליים. עובדים סוציאליים הם אנשי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה ומקיפה על מנת לדעת לטפל בין היתר במשפחות שיש להן ילד הנמצא על רצף האוטיזם.

ילד שנמצא על רצף האוטיזם זכאי לקבל סיוע ותמיכה מעובדת סוציאלית של משרד הרווחה. העובדים הסוציאליים יוכלו לעזור למשפחה בהליכים בירוקרטיים שונים מול המסגרות השונות. כמו כן, הם יוכלו לתת סיוע ריגשי לילד ולהוריו במידת הצורך.

 

מסגרות חינוך

ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כמו ילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי, זכאים לחינוך מיוחד. המדינה מפעילה מספר מסגרות של חינוך מיוחד, שמותאמות אל ילדים שרמת התפקוד שלהם נמוכה. במידה וילד בעל אוטיזם מתפקד ברמה גבוהה ועומד בתנאי הסף, הוא זכאי להירשם למסגרת חינוך רגילה.

 

טיפולים פרא רפואיים

טיפולים אלו הם מגוון טיפולים שאינם מבוצעים על ידי רופא, אך יכולים לסייע למצבו הרגשי של הילד ולשפר את רמות התפקוד שלו. בין טיפולים אלו ניתן למנות טיפול פסיכולוגי, פיזיותרפיה, טיפול בעיסוק וקלינאית תקשורת. ילדים על רצף האוטיזם זכאים למספר טיפולים בשבוע הכלולים בסל הבריאות, בהתאם למצבם.

זכויות ילדים אוטיסטים

אולי תאהבו גם את