חיפוש

שיפוץ כללי לבית: 5 טיפים שכדאי לקרוא לפני

עריכת שיפוץ כללי לבית, דורשת חשיבה רבה והכנה מדוקדקת מראש. אם בעבר הגדרת המושג שיפוצים היתה מצמצמת יחסית ועסקה בעיקר בדרכים להחזיר את הבית למצבו הקודם, הרי שכיום המצב הוא שונה למדיי. בעלי בתים רבים ומשפחות גם כן, נוהגים לנצל את המהלך הרחב של שיפוצים בבית, על מנת לערוך בו שינויים נוספים, שאינם כלולים בהכרח תחת המשג המקורי. מהי בעצם ההגדרה הקלאסית של שיפוצים? כיצד כדאי לתכנן את השיפוצים ועל מה כדאי לשים דגש? להלן 5 טיפים שכדאי לקרוא, לפני שמתחילים את תהליך השיפוצים. (כך תתכננו שיפוץ יעיל לבית כתבה ערוץ 7).

תכנון יסודי

שיפוצים – מה זה בעצם

כאמור, ההגדרה הקלאסית של שיפוצים הינה החזרת הבית או המבנה המשופץ למצבו הקודם, לפני ההתיישנות או הקלקול שחלו בחלקים מסוימים בבית. שיפוצים במובן הזה כוללים בדרך כלל חידוש צנרת המים, הביוב והחשמל, תיקוני טיח וצביעה של כל הבית, החלפת אריחים כל הקיר או מרצפות וכן טיפול בכל נקודות החשמל בבית וכן הברזים. שיפוצים עשויים לכלול גם החלפת חלונות ותריסים.

עם זאת, עם השנים השתנתה ההגדרה של שיפוצים, ונכון להיום הם עשויים לכלול גם שינויים משמעותיים בחלל ה-נימי בבית – קרי סגירת אזורים בבית בעזרת קירות לבנים או גבס, בנייה בגבס בסלון או בחלקים אחרים בבית, הנמכת תקרות ועוד כיוצא באלה שינויים משמעותיים. להלן חמשת השלבים בדרך לעריכת שיפוצים בבית.

תכנון שיפוצים – 5 שלבים חשובים.

השלב הראשון הוא הגדרה מדויקת של התוצאה הרצויה. זאת, בכדי שלא תהיה אפשרות לשנות את הדעת בכל רגע נתון, מה שיסבך את התהליך וככל הנראה גם ייקר אותו. לכן, חשוב להקדיש זמן ומחשבה לתכנון. מומלץ להתייעץ לצורך כך עם בעל מקצוע בתחום.

השלב השני הוא הערכת התקציב הנדרש לביצוע העבודה, מתחילתה ועד סופה. גם כאן יש מקום להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקבל הצעת מחיר, לביצוע עבודה התואמת את הרכים והיפיות של בעלי הבית. ההמלצה החד שמעית כאן היא לקבל יותר מהצעת מחיר אחת, כתובה וחתומה.

השלב הבא הוא השגת המימון הנדרש לשיפוצים. המימון יכול להגיע מהון קיים, נטילת הלוואה לצורך העניין מהבנק או, אם מדובר בהוצאה משמעותית, ביצוע הרחבת משכנתא. הרחבת המשכנתא פורסת למעשה את ההחזרים על פני תקופה ארוכה, מה שמפחית את הלחץ הכלכלי ומקטין משמעותית את ההוצאה החודשית עבור השיפוצים.

השלב הבא הוא בחירת הקבלן המבצע וביצוע העבודה בפועל. צריך לשים לב שחשוב לבחור בעל מקצוע מקצועי ואמין כדי שלא תגיעו לתביעה במהלך השיפוץ, צעד שיכול לעקב אתכם רבות בתהליך. עם זאת, ההמלצה החד משמעית כאן היא למנות בעל מקצוע שיהיה אמון על ליווי הפרויקט. מדובר בדרך כלל במהנדס או אדריכל, שיפקח עין מקצועית ויוודא שהעבודות מתבצעות על פי התוכנית. לא כל אחד נולד שיפוצניק ויודע איך לוודא שהעבודה בוצעה כהלכה.

פעולה נכונה ותזמון נכון, יסייעו לך לסיים את תהליך השיפוצים בהצלחה ובלי לחצים מיותרים, חריגה משמעותית בזמנים ובעיות אחרות, שהן לרוב תולדה של תכנון לקוי וחוסר מקצועיות.

מעוניינים להמשיך לקרוא על איזה אישורים צריך לקבל בכדי להוסיף מרפסת תלויה לנכס למאמר לחצו.

אולי תאהבו גם את