חיפוש

איך בוחרים רצועה לכלב? 

החוק בישראל מחייב את כל מי שמסתובב עם כלב ברשות הרבים להחזיקו ברצועה. הסתובבות עם כלב ללא רצועה הינה עבירה פלילית וניתן להעמיד עליה לדין גם אם הכלב לא נשך ולא נגרם כל נזק ממעשה העבירה. במידה וכתוצאה מהעבירה נפגעו אחרים ניתן לתבוע את הבעלים גם במשפט האזרחי. במאמר זה נעסוק בבחירת הרצועה הנכונה לכלב.

 

 פרמטרים חשובים

ניתן למצוא כיום מגוון של סוגי רצועות כאשר לכל רצועה יש את השימוש שלה. הרצועה נדרשת על משנת לשמור את הכלב בשלטיה בהתאם לחוק ובעת הרכישה צריך לתת את הדעת לשימוש שבעבורו נדרשת הרצועה, לאורך ולרוחב המתאימים לכלב שלכם לפי גודלו, כוחו וגזעו. בנוסף יש לשים לב לחומרים שממנה הרצועה עשויה כמו גם לסגנון ולסוג של המחבר עבור הקולר.

 פרמטרים חשובים

מידות רצועות של כלבים

הפרמטר של מידות ברצועה נוגע לאורך הרצועה ולרוחבה. רצועה לכלב גדול צריכה להיות ברוחב גדול יותר ורצועה לכלב קטן יכולה לרוב להיות גם ברוחב קטן יותר. מבחינת אורך הרצועה יש להחליט לגבי רמת חופש התנועה אותו מעוניינים להעניק לכלב.

עם כלב קטן או גם גדול אך רגוע ניתן לקחת גם רצועה נמתחת באורכים של עד  10 מטר וברצועות הולכה לכלב מאסיבי יותר כדאי שהרצועה תהיה באורך מקסימאלי של עד 2 מטר על מנת להבטיח שליטה על המשיכות של הכלב. למגוון סוגי רצועות ראו כאן באתר חנות כלבים ברשת.

מידות רצועות של כלבים

החומר ממנו עשויה הרצועה

ניתן למצוא רצועות עשויות מניילון והן רצועות זלות ופופולריות במיוחד. מדובר ברצועות שלרוב מחזיקות מעמד זמן והם זמינות במבחר גדול של צבעים ודוגמאות. היתרון של הרצועות מחומר גלם זה הוא שהן קלות לניקוי ומתייבשות בקלות. החיסרון הוא שיש כלבים שעשויים ללעוס אותן והן לא תמיד נוחות למגע עבור הבעלים.

רצועות עור אמנם יקרות יותר מניילון אך גם עמידות יותר גם כאשר הכלב לועס אותן. רצועות משלשלות אינן פופולריות במיוחד אך כאשר מדובר על כלב שלועס כל סוג אחר של רצועה יתכן וזו האופציה היחידה.

 

רצועה לכלב גדול

באזורים עירוניים צפופים, גם כאשר הכלב חברותי כדאי לבחור ברצועה שמאפשרת לכם שליטה גבוהה יחסית עם רמה גבוהה של מקום. רצועה מסוג פלקסי נמתחת מאפשרת להתאים, את אורך הרצועה לכל סביבה בה אתם נמצאים וחשוב שהיא תהיה מותאמת למשקל הכלב כך שהיא לא תקרע או תפסיק להימתח כראוי.

 

סיכום בחירת רצועה לכלב

לסיכום הנושא, רצועה לכלב היא חובה חוקית והיא נחוצה על מנת לשלוט בכלבים בעת שהייתם במרחב הציבורי. כשבוחרים רצועה יש לקחת בחשבון את גודל הכלב ואופן התנהגותו כמו גם את סוגי השימוש הצפויים בה. יש לשים לב לחומרים מהם הרצועה עשויה ולוודא שהם מתאימים הן לכם והן לכלב. חשוב גם שהאורך והרוחב יהיו המתאימים ביותר. ניתן למצוא כיום רצועה לכלב במגוון גדול של דגמים ולבחור מהם.

איך בוחרים רצועה לכלב? 

אולי תאהבו גם את

התקנת משאבות טבולות
התקנת משאבות טבולות

אם אתם גרים או שיש לכם חדרים שנמצאים מתחת לפני הקרקע, מרבית הסיכויים שמותקנת אצלכם משאבה טבולה מסוג זה או אחר. התקנה של משאבה שכזאת

קראו עוד »