חיפוש

התקנת משאבות טבולות

אם אתם גרים או שיש לכם חדרים שנמצאים מתחת לפני הקרקע, מרבית הסיכויים שמותקנת אצלכם משאבה טבולה מסוג זה או אחר. התקנה של משאבה שכזאת נדרשת כאשר ישנן תקלות משביתות במשאבה קיימת, וכאשר רוצים לבנות יחידת ביוב חדשה שנמצאת מתחת למערכת הביוב המרכזית. להלן מידע בקצרה על משאבות טבולות והתקנתן. 

 

מה זה משאבה טבולה ומה התפקידים שלה בבית?

משאבה טבולה שואבת את שמה מכך שהיא נמצאת מתחת לנוזל אותו היא שואבת. משאבה זאת משתמשת במספר חלקים בכדי לשאוב מים, ביוב ונוזלים אחרים. המשאבה מתחילה את פעולתה בזמן שהנוזל שבו היא טבולה מגיע לגובה מסוים. בבתים פרטיים ובבנייני מגורים, תפקידן של המשאבות הטבולות הוא להעביר את הביוב אל מערכת הביוב המרכזית של האזור.

משאבות טבולות נמדדות לפי מספר מדדים של עוצמת שאיבה ושל מעבר החומר השאוב בתוכן. לפני שמחליטים על התקנת משאבה טבולה מסוג מסוים יש לשים לב למדדים אלה. במידה ויש לך שאלות נוספות בנושא כנס לעוד מידע.

 

עוצמת השאיבה של המשאבה הטבולה

אחד המדדים החשובים לפיהם מודדים את המשאבה הטבולה הוא עוצמת השאיבה. עוצמת השאיבה של המשאבה הטבולה בדרך כלל קשורה בקשר ישיר לגודלה של המשאבה. במקרים בהם צריך לשאוב כמות קטנה יחסית של ביוב, עד למאה ליטר ביום, ניתן להסתפק במשאבה קטנה יותר. במקרים בהם כמות השאיבה היא גדולה יותר, יש צורך בהתקנת משאבה גדולה ועוצמתית יותר.

 

מאיץ כף מול מאיץ ורטקס

נושא נוסף שיש לשים לב אליו הוא המאיץ שקיים במשאבה הטמונה. בכל משאבה טבולה ישנו חלק שנקרא 'מאיץ'. תפקידו של המאיץ הוא להעביר את הנוזל הנשאב בצורה יעילה במעלה המשאבה. ישנם שני פרמטרים שבהם בוחנים את המאיץ של המשאבה והם יעילות מעבר נוזל והתמודדות עם חומרים מוצקים וסיביים.

מאיץ הכף מצליח להעביר כמות יותר גדולה של נוזל ביעילות גבוהה יותר, ואילו מאיץ הוורטקס מצליח להתמודד עם מוצקים וסיבים בצורה יעילה יותר, אבל במחיר של יעילות הזרמת נוזלים נמוכה יותר.

 

בחירה נכונה של משאבה ושל חברת ההתקנה

בעת בחירת משאבה להתקנה בבית או בבניין המגורים שלך, חשוב להקפיד על בדיקה של כלל הפרמטרים של המשאבה. חשוב לבדוק שהמשאבה תוכל לעמוד בעומס של הנוזלים ובסוג הביוב שעתיד לעבור בה. בנוסף לכך חשוב לשכור חברה שיש לה ניסיון עשיר בהתקנה של משאבות טבולות, מכיוון שמדובר בעבודה שדורשת מקצועיות רבה בכדי לעשות אותה בצורה נכונה.

 

התקנת משאבה טבולה – סיכום

משאבות טבולות הן המשאבות שדואגות לכך שביוב מתחת לפני הקרקע יגיע לגובה של הביוב המרכזי. יש מספר רב של פרמטרים שבעזרתם בוחנים את המשאבה הטבולה. חשוב לבדוק את עוצמת השאיבה, את סוג המאיץ, ובנוסף לבחור את החברה המתאימה שתוכל להתקין את המשאבה בצורה טובה.

התקנת משאבות טבולות

אולי תאהבו גם את