חיפוש

הטרדה מינית במייל – ההגדרה, ואיך מתמודדים מול הבעיה

בעבר ניתן היה להיפגע מהטרדה מינית באופן ישיר, פנים מול פנים בלבד. אך כיום, בעידן בו כולנו חיים ומתקשרים דרך האינטרנט, הדבר הפך קל בצורה מטרידה, ואדם יכול להטריד מינית אדם אחר בלחיצת כפתור בודדת. לכן, אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים בהם אנשים רבים ובעיקר נשים, נחשפות לפגיעות מסוג זה. מה ניתן לעשות? כל התשובות כאן.

הטרדה מינית דרך האינטרנט הפכה לדבר מוכר עבור כולנו, נשים רבות חוות הטרדות מיניות בדרכים שונות ומגוונות, גם דרך המייל. הטרדה מינית במייל היא התנהגות מינית אלימה ובלתי חוקית, כיוון שהיא אינה רצויה ומתקבלת על ידי הצד שנפגע.

קיימים מקרים רבים מספור בהם נשים נפגעות וסובלות מהטרדות בעלות אופי מיני דרך המייל, ואף מצד מספר רב של גברים באותו הזמן. במאמר הבא נסביר מהי הטרדה מינית, ומה מומלץ לעשות במידה ונפלתן קורבן למקרה שכזה.

 

הטרדה מינית במייל

בעבר, הטרדות מיניות יכלו להתממש פנים אל פנים בלבד, או לכל היותר בשיחה טלפונית. אך כיום האינטרנט מאפשר דרכים רבות ונוספות וקרקע נוחה לקיום הטרדות מיניות. נשים רבות חוות הטרדות מיניות דרך המייל, בקבלת הודעות בעלות אופי מיני שאינן יכולות להתפרש לשתי פנים.

הודעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני נחשבות להטרדה מינית לכל דבר ועניין, והרי הטרדה מינית נחשבת לעבירה פלילית חמורה שדינה יכול להיות שנות מאסר בפועל. הטרדות מיניות במייל יכולות לקרות גם במקום העבודה, למידע נוסף תוכלו להיכנס למאמר על הטרדה מינית בעבודה.

 

מהי הטרדה מינית על פי ההגדרה בחוק?

הטרדה מינית יכולה להיחשב כהצעה בעלת אופי מיני, אשר וחזרת על עצמה ומופנית כלפיי אדם אשר הבהיר לפחות פעם אחת כי הוא אינו מעוניין בהצעה או בהתבטאות בעלת אופי מיני. אולם, בתוך ההגדרה להורדה מינית קיימים סעיפים רבים ונוספים שתחתם נגזרת הטרדה מינית.

אך לבסוף, הטרדה מינית היא הצעה או התבטאות בעלת אופי מיני אשר חוזרת על עצמה מספר בלתי מבוטל של פעמים, אשר נתקלה לא פעם בתגובה שלילית בצד הקורבן – כלומר האדם שהוטרד הבהיר כי הוא לא מעוניין בהצעה או ההתבטאות המינית שלו.

יש לציין ולהבהיר, כי הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה כיוון שהיא פוגעת בכבודו של האדם, והאדם אשר נאשם בהטרדה מינית עלול למצוא את עצמו נאשם בעבירה פלילית בבית משפט וייאלץ להתמודד בנוסף מול התביעה שהוגשה כנגדו.

 

סיוע על ידי עורך דין מומחה

במידה וחוויתם הטרדה מינית במייל, אנו ממליצים לכם לתעד את ההטרדה בצילום מסך, כמה שיותר בסמוך למועד שליחת ההודעה, מכיוון שזה יכול מאוד לעזור לכם בעתיד, וצילום המסך יכול לשמש כראייה חזקה בבית המשפט. בנוסף, היוועצו בעורך דין המתמחה בתביעות ומקרים של הטרדות מיניות, על מנת לקבל את ההדרכה המתאימה והנדרשת למקרה.

אילוסטרציה של הטרדה מינית באמצעות שליחת מיילים בעבודה
אילוסטרציה של הטרדה מינית באמצעות שליחת מיילים בעבודה

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »