חיפוש

מהו חוק ההתיישנות בעבירות מין?

תקופת ההתיישנות על עבירות מין הינה מושג משפטי שחשוב להכיר בו מקרוב. שכן, זו עשויה לקבוע אם הנפגע יוכל להגיש תביעה בבית המשפט. מדריך זה עולה לאתר, כדי להעלות את המודעות לעניין החשוב. כדאי שתקראו את השורות הבאות בעיון רב, כדי שתוכלו להכיר באינפורמציה העדכנית בנושא.

 

עבירות מין – ההגדרה

רגע לפני שנציג בפניכם את חוק התיישנות שנוגע לעבירות מין, עליכם לדעת מהי ההגדרה של המושג שבו נעסוק. נציין שמדובר במעשה פלילי שיכול לבוא לידי ביטוי באמצעות מגע מיני או התנהגות מינית שנעשית שלא בהסכמה. לעבירות אלה יש השפעות חמורות וארוכות טווח על הקורבנות. כך שהן עשויות לגרום לטראומה רגשית ופיזית שתקשה על פנייה לקבלת סיוע מצד גורמים מוסמכים. הדבר גורם לעיתים לעיכוב בהגשת תביעה בבית הדין. חשוב שתדעו שכדאי לעשות את המאמצים להגשת התביעה (תוך הסתייעות בשירות פסיכולוגי ועורכי דין מוסמכים), כדי שניתן יהיה להגיש את התביעה לפני שתחול ההתיישנות.

 

חוק ההתיישנות – מה הכוונה?

כעת ניתן להרחיב אודות חוק ההתיישנות שנוגע לעבירות מין. מדובר בפרק זמן מסוים שניתן להגיש בו את התביעה לבית המשפט. לאחר שפרק זמן זה תם, לא ניתן יהיה לשפוט את האדם על המעשה שביצע (גם אם מדובר בעבירת מין). החוק נקבע תוך היכרות עם אופייה המורכב של העבירה. שכן, זה ידוע שהנפגע עשוי לעבור תהליך ממושך עד שיגיע להחלטה בנוגע להגשת תביעה. נהוג לחלק את ההתיישנות למצבים הבאים:

  1. התיישנות על קטין שנפגע
  2. התיישנות על נפגע שגילו עולה על 18
  3. התיישנות על פגיעה שאירעה בתוך המשפחה

 

שימו לב, עליכם לפנות  לייעוץ עם עורך דין עבירות מין מומחה שיבדוק את המקרה שאירע לכם ויציין את שנות ההתיישנות בהתאם לקבוע בחוק.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין מומחה ומומלץ

בחרנו להתעכב על החשיבות שבפנייה לעורך דין שנחשב לשם דבר בתחום. נדגיש שזה יבצע עבורכם את המחקר המקיף שיאפשר לדעת אם יש באפשרותכם להגיש תביעה למרות הזמן שעבר. פנייה לעורך דין אקראי שיתגלה כלא מקצועי, עלולה להוביל לקבלת מידע שגוי בכל הנוגע להתיישנות המקרה. כידוע, זהו מצב שראוי להימנע ממנו.

 

כך תגיעו לעורך דין עבירות מין מהשורה הראשונה

פנייה לעורך דין שנחשב לשם דבר בתחום לא תצריך מכם מאמץ רב. עליכם לערוך חיפוש מהיר ברחבי הרשת שיאפשר לקרוא חוות דעת של גולשים שהסתייעו בשירותיו של עורך דין מסוים בעבר. אלה יוכלו להעיד אם מדובר בעורך דין שהעניק להם ליווי משפטי מקצועי או כזה שראוי להתרחק ממנו.

 

לסיום

חוק ההתיישנות בעבירות מין מתחשב בקורבנות ומאפשר להם להגיש את הבקשה בהתאם לקריטריונים שונים. בשלב זה אתם יודעים שתוכלו לפנות לעורך דין מוסמך שיידע אתכם אודות ההתיישנות של המקרה שלכם. כך שתצטרכו רק לקבל את המידע ולהחליט אם תרצו לתבוע, רגע לפני שיהיה מאוחר מידי.

עורך דין לפשעי מין

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »