חיפוש

מי זכאי להגיש תביעות תאונת עבודה?

תאונות עבודה הן ללא ספק חששם של רבים במדינה, שכן הן עלולות להתרחש בכל עבודה ללא תלות באופייה. במקרים קשים הן מותירות פגיעה פיזית ומנטלית בנפגע, לצד אובדן כושר עבודה שפוגע ביכולתו של הנפגע לפרנס את משפחתו. מדי שנה מוגשות עשרות אלפי תביעות תאונות עבודה למוסד לביטוח לאומי, ובמאמר זה נבחן מי זכאי להגיש תביעות אלו. 

 

פיצויים משמעותיים

תאונת עבודה נופלת על אדם כרעם ביום בהיר. במקרים רבים הפגיעה הופכה לקבועה ומתמשכת, והחיים לא חוזרים להיות כשהיו. לצד הקושי בהתמודדות עם הפגיעה הפיזית שחווה, לרוב התאונה פוגעת גם בפן הכלכלי, כאשר ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה על מנת לקבל פיצויים לא רק בגין ההיעדרות מהעבודה בשל התאונה, אלא לצורך התמודדות עם המצב החדש.

ליווי צמוד של עו"ד תאונות עבודה עשוי במידה רבה לעשות את ההבדל ולדאוג שהלקוח יקבל את גובה הפיצויים המקסימלי המגיע לו על פי חוק.

 

הגדרת תאונת עבודה

ההגדרה היבשה של תאונת עבודה מתייחסת לכל פגיעה פיזית או נפשית בעובד, בין אם התאונה התרחשה בדרכו לעבודה, בדרכו חזרה ממנה או במהלך שעות העבודה, בסביבת העבודה היומיומית שלו. הדבר חל גם על שכירים וגם על עצמאיים, למעט מספר הבדלים מהותיים.

 

מחלה מתוקף מקצוע

ישנן עבודות מסוימות החושפות את העובדים בהן למחלות שעשויות לפגוע בהם בטווח הארוך. מחלות אלו ניתן לכנות מחלות מתוקף מקצוע. אם יש חשד שהעובד שנפגע חלה במחלה שקשורה בהכרח לסביבת העבודה שלו, וניתן להוכיח את הקשר הנסיבתי בין התפתחות המחלה למקום העבודה, מדובר בתאונת עבודה וקיימת עילה לתביעת תאונת עבודה.

 

שכירים המבוטחים בביטוח נפגעי עבודה

אחד הביטוחים הבסיסיים הקשורים בזכויות הסוציאליות של העובד הוא ביטוח נפגעי עבודה. כל עובד שכיר שאינו סוהר, שוטר או איש ביטחון, או עובד שנפגע במסגרת קורס הכשרה, מבחן הכשרה לרבות עובדי מדינה השונים, מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה ובמידה והתרחשה תאונה במקום העבודה, רשאי האדם לתבוע תביעת תאונת עבודה.

 

תאונות עבודה לעצמאים

מתוקף היותם עצמאים, הם אינם זכאים לפיצויים מהמעסיק, ולכן את תביעת תאונת העבודה עליהם להגיש לביטוח לאומי. במסגרת התביעה יש כמובן להוכיח שהתאונה התרחשה במסגרת שעות העבודה ולמטרת עבודה, ובמקרים מסוימים גם להוכיח אובדן כושר עבודה לצורך ביצוע העבודה שבה הם עובדים, במקום שימצאו פרנסה חלופית.

תאונת דרכים

תאונות דרכים בנסיבות מסוימות ייחשבו גם כן כתאונות עבודה, בתנאי והעובד היה בדרכו לעבודה, בדרכו חזרה מהעבודה או בנסיעה או שליחות מטעם העבודה- מקרה בו התאונה לא הייתה מתרחשת אם לא היה נשלח במסגרת העבודה. ישנם תרחישים רבים המקנים זכאות לתביעת תאונות עבודה, בדקו את זכאותם יחד עם עו"ד תאונות עבודה ותבעו את מה שמגיע לכם על פי חוק.

תביעות תאונות עבודה

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »