חיפוש

מהם הסכומים שמקבלים בקצבת נכות כללית?

לאנשים מסוימים אשר נפגעו מתאונה או מחלה, ישנם הטבות וזכאויות שונות, אחד הדברים המרכזיים בתהליך זוהי קצבת הנכות. מכיוון שהנפגעים נאלצים להתמודד עם ירידה באיכות חייהם בדרך כלל, בכל מיני טווחי קושי שונים, כך גם הקצבאות השונות ניתנות בהתאמה. לאלו שעדיין לא עברו את התהליך, אך כן נכנסים לשם, כדאי להתחיל להכיר מה בדיוק הזכאות הזאת יכולה לתת לכם.

 

מהי קצת נכון כללית?

לאלו שעדיין לא בטוחים מהי בדיוק קצבת נכות כללית, בואו נעשה סדר, מדובר בהשלמת הכנסה מהמדינה עבור אלו שנפגעו או כתוצאה ממחלה או כתוצאה מתאונה. אנשים הרי משלמים ביטוח לאומי, והמטרה של זה היא בדיוק לשעות הצורך הללו, ברגעים שאנו לא יכולים לכלכל את עצמנו, המדינה באה לעזרה.

 

על פי החוק

אז הדבר הראשון שחשוב להכיר, זה את הבסיס, מה החוק במדינת ישראל אומר בנגוע למצבים האלו. החוק אומר כי אדם שסובל מליקויים גופניים, פציעה או מחלה קשה, ונקבעו לו שבעים וחמישה אחוזי נכות או יותר, יקבל מהמדינה קצבת נכות כללית. הקצבה הזו, היא השלמת הכנסה להכנסה שהיא עד ששת אלפים ושלוש מאוד שקלים לחודש.

 

סכומי קצבת נכון על פי דרגת אי הכושר

בהתאם לדרגת אי הכשירות שנקבעת בוועדה הרפואית, אחוזי נכות שונים מזכים בקצבאות בסכומים שונים. בדרגה מלאה בין שבעים וחמישה אחוזים עד למאה אחוזי נכות, מדובר בקצבה של שלושת אלפים ושבעה מאות שקלים לחודש. מתחת לאחוזי נכות אלו, הקצבה מתחילה לרדת לאלפיים ומשהו שקלים לחודש תלוי בטווח הספציפי של אחוזי הנכות.

 

תוספות לקצבת הנכות

קביעת סכום הקצבה יכול להשתנות בהתאם לזכאויות נוספות, אלו הם תוספות שונות על פי החוק.

  • ילדים – אם יש לאדם בעל אחוזי הנכות ילדים, התוספת משולמת על שני הילדים הראשונים שעומדים בתנאים מסוימים, שהם מתחת לגיל שמונה עשרה או משרתים בצבא או ביטוח לאומי ואינם עוד בני עשרים וארבע. גם כאן סכום התוספת משתנה על פי אחוזי הנכות.
  • בני ובנות זוג – ישנה תוספת לקצבת הנכות אם לאדם בעל הנכות יש בן או בת זוג שאינם מקבלים קצבה אחרת ושסכום ההכנסה שלהם לא עולה על ששת אלפים וארבע עשר שקלים בחודש. ובהתאמה, גם כאן סכום התוספת משתנה על פי אחוזי הנכות שנקבעו.

 

אפשר לעבוד

מותר לעבוד כשמקבלים קצבת נכות כללית, כל עוד מצבכם מאפשר זאת כמובן. אם תוכלו לעבוד ההכנסה הכוללת תמיד תהיה גבוה יותר מאשר הקצבה בלבד.

 

הכנסה שלא מעבודה

אם יש לכם הכנסות שלא מהעבודה, כמו פנסיה, שכר דירה, מלגה או קצבאות אחרות, הסכום יופחת מסכומי תוספות הקצבה במידה ואתם זכאים להם.

 

יש תהליך לעבור

זכרו שלא מדובר בקצבה שפשוט נותנים, ולפני קבלת הקצבה יש תהליך לעבור שכולל איסוף מידע רפואי ועמידה מול הוועדה הרפואית. בוועדה יקבעו לכם את שיעור אי הכשירות ואחוזי נכות, על פי הנתונים האלו, תוכלו לדעת כמה תוכלו לקבל בקצבת הנכות שלכם.

אדם נכה

אולי תאהבו גם את

התקנת משאבות טבולות
התקנת משאבות טבולות

אם אתם גרים או שיש לכם חדרים שנמצאים מתחת לפני הקרקע, מרבית הסיכויים שמותקנת אצלכם משאבה טבולה מסוג זה או אחר. התקנה של משאבה שכזאת

קראו עוד »