חיפוש

רשלנות רפואית בהריון

מבין כל המקרים של רשלנות רפואית, המקרה הנפוץ ביותר ואשר בגינו מוגש המספר הגדול ביותר של תביעות, הינו רשלנות רפואית בהריון, כמו גם רשלנות רפואית בלידה. ככל שעובר הזמן, והאמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות הרופאים והמטפלים נעשים משוכללים יותר, כך עולה מספר התביעות. זאת, אף שעל פי ההיגיון ניתן היה לצפות שתחול ירידה דווקא. מהי רשלנות רפואית בהריון ומה המשמעויות שלה? מה קורה כאשר העוולה, כלומר המקרה של רשלנות רפואית בהריון או בכל מקרה רפואי אחר, אירע בחו"ל? בשורות להלן נשיב בקצרה אבל באופן ברור לשאלות הללו.

בדיקת הריון

מהי רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון ורשלנות רפואית בלידה, הן שתי עוולות הקשורות האחת ברעותה, קשר בל יינתק. הרשלנות הרפואית בהריון נוגעת להיבטים של ההיריון, הקשורים במעקב ובטעות בקריאת הסימנים המעידים על בעיה אצל העובר. ההיבט עיקרי לעניין זה הוא מעקב רשלני, שלא זיהה פגמים צפויים אצל הוולד, אף שהטכנולוגיה והמכשור המודרני, מאפשרים זיהוי בעיות ומתן האפשרות להורים להפסיק את ההיריון בעוד מועד. מומים מולדים כגון תסמונת דאון או פיגור שכלי ניתנים, בדרך כלל, לזיהוי מוקדם. למעשה, כל מקרה שבו נולד תינוק עם פגמים כאמור לעיל, הוא מקרה פוטנציאלי של תביעת רשלנות רפואית. (המדריך ווינט לתביעות רשלנות).

על מנת לאפשר בדיקה מושכלת של מהלך ההיריון, על התובע להשיג את כל הרישומים הרפואיים שבוצעו בבית החולים, בתקופת ההיריון. המוסד הרפואי שבו התבצע המעקב חייב למסור את כל המסמכים לתובע או לבאי כוחו. העדר רישומים נאותים, או סירוב למסור אותם, משחק באופן אוטומטי לידיהם של התובעים, והם עשויים במקרה כזה לזכות בתביעה כמעט ללא עוררין.

רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל

למרות האמור לעיל, ולמרות שכל מוסד רפואי מחויב למסור כל מסמך רפואי המצוי ברשותו והקשור למי שמגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, הרי שתביעות כאלה אינן פשוטות. ואם בתוך מדינת ישראל קיימים סיבוכים, הרי שבתביעות על רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל המצב מסובך הרבה יותר. שלושה דברים מסבכים בעיקר את המצב: העובדה שהנתבעים אינם חייבים להגיע לארץ, העובדה שהמשפט חייב להתנהל על פי החוקים של המדינה שבה בוצעה העוולה ווכן העובדה שלעיתים קרובות, התובע חייב לממן את ההוצאות בגין עד מומחה שיזומן לתת עדות במשפט. ככלל, ההוצאות בגין תביעת רשלנות רפואית בחו"ל הן גבוהות, והתוצאות לא תמיד מובטחות.

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין מקומי המתמחה בעוולות של רשלנות רפואית, כולל רשלנות רפואית בחו"ל. עורך דין דוד פייל, מתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ובכל האספקטים של הגשת תביעות מהסוג הזה, הן בארץ והן בחו"ל. אם יש לך צורך בהגשת תביעה בגלל רשלנות רפואית בניתוח בחו"ל, זה בהחלט המקום עבורך. חשוב ליצור קשר כבר כעת בכדי לחתור למימוש התביעה ולקבלת הפיצויים המגיעים לך בעקבות הרשלנות הרפואית.

אולי תאהבו גם את

הליך בוררות
איך אוכפים הליך בוררות?

בוררות התגלתה כמנגנון חלופי פופולרי לפתרון סכסוכים ברחבי העולם, המציע לצדדים דרך גמישה ויעילה לפתור את הסכסוכים שלהם מחוץ למערכות בתי המשפט המסורתיות. בישראל, הבוררות

קראו עוד »