חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שחותמים על חוזה עבודה

אחת התקופות היותר לחוצות בחייו של כל עובד שכיר היא תקופת החיפוש אחרי משרה חדשה.

עם זאת, חשוב לדעת כי מדינת ישראל מציעה לעובדים שפוטרו או שהעבודה שלהם הופסקה מסיבות שונות, כולל גם פשיטת רגל של המעביד, מגוון אמצעים שיאפשרו להם לנהל את תהליך חיפוש העבודה בצורה רגועה ומושכלת ובעיקר – בלי לקבל החלטות פזיזות.

איך לבחור את מקום העבודה הרצוי?

מה חשוב לדעת לפני שחותמים על חוזה עבודה?

האם יש צורך לבחור קרן פנסיה נבחרת? להלן התשובות.

 

איך לבחור את מקום העבודה העתידי

בשלבים הראשונים של תקופת האבטלה, חיפוש העבודה יכול להתבצע בצורה הרגועה ביותר. השיטה היא פשוטה – סינון איכותי של המודעות ושליחת קורות חיים רק למודעות העונות על הדרישות הראשוניות של העובד. אחד הכלים העומדים לרשות העובדים, שלא היו כאן לפני שנים ספורות בלבד, הן פלטפורמות לחיפוש עבודה המאפשרות סינון אוטומטי של המשרות המוצעות. לוחות דרשים ופלטפורמות אחרות יכולים להציג את המשרות המתקבלות לאחר סינון מושכל שלהן. הסינון יכול להתבצע לפי סוג המשרה, מקום המשרה ואפילו השכר החודשי הממוצע הרצוי. בנוסף, יש אמצעים אחרים לסינון: משרה זמני, חלקית או מלאה, וכן משרה לגמלאים או לסטודנטים. עם זאת, לא צריך להדק יותר מדיי את הסינון וכדאי להרחיב אותו גם למקומות שאינם בהכרח דומים למה שהמועמד עשה בעבר.

השלב הבא הוא קביעת ראיונות עבודה עם המעסיקים שהשיבו למועמד לאחר ששלח קורות חיים. חשוב לדעת בנושא הזה שכל כמה שהראיון נועד לאפשר למעסיק העתידי להכיר את העובד, כך הוא מאפשר לעובד להכיר את המעסיק. חשוב לברר מהם התנאים הסוציאליים שמקום העבודה מציע והאם יש למקום העבודה קרן פנסיה נבחרת המועדפת עליו. נכון להיום, מעסיק חייב להפקיד את הפרשות הפנסיה לטובת הקרן שהעובד בחר ואסור לו לחייב את העובד לשום דבר. עם זאת, אם אין לעובד קרן פנסיה פעילה, המעביד יכול להפקיד את ההפרשות של העובד החדש אל קרן פנסיה נבחרת על פי ההבנה שלו.

 

מה חשוב לדעת לפני שחותמים על חוזה עבודה

מקום העבודה החדש של העובד נבחר בעיקר על פי אופי התפקיד ואופי העבודה שהוצעה למבקש העבודה. העובד מסתמך בעניין הזה על המעסיק ועל תיאור המשרה כפי שהוא הביא אותו לעובד. עם זאת, לפני שבוחרים מקום עבודה חדש, לא בושה לשאול מהם תנאי העבודה. האם יש פעילויות חברתיות? האם מקום העבודה מפריש, כשמגיע הזמן, גם לטובת קרנות השתלמות? האם יש הטבות אחרות במקום העבודה? האם יש משכורת שלוש עשרה? אם העובד נמצא במקום שבו יש לו ובחירה בין שתי משרות, ברור שהמשרה שהוא יבחר תהיה במקום עבודה המציע תנאים משופרים לעובדים. תנאים סוציאליים תורמים לרווחה, והו עשויים להביא גם לתוספת הכנסה של מאות אלפי שקלים. די להזכיר קרן השתלמות המשתחררת בכל שש שנים, כשבכל פעם ניתן לפדות עשרות אלפי שקלים.

 

חוזה חתום

אולי תאהבו גם את