חיפוש

מתי מגישים דו"ח מס בארה"ב

בין אם מדובר על אזרח ארצות הברית שחי בישראל או על משקיעים ישראלים שיש להם פעילות פיננסית אקטיבית או פאסיבית בארצות הברית, על כולם חלה חובת דיווח לרשויות המס האמריקאיות. דיווחים אלו, בעיקר אם הם אישיים, יכולים ליצור מפגש מורכב עם רשויות המס האמריקאיות. לכן, קריטי לדעת פרטים חשובים לגבי הגשת הדו"חות לרשויות. במאמר זה ניגע במועד הגשת הדו"חות לרשויות.

 

מי חייב בדיווח

חובות הדיווח הרלוונטיות ביותר עבור ישראלים נוגעות בעיקר לשני מצבים:

  1. אזרח ארצות הברית שחי בישראל (בעלי אזרחות כפולה), בעיקר אם הוא עצמאי שמרוויח יותר מ-400 דולר לשנה.
  2. אזרח ישראלי שיש לו פעילות עסקית (ישירה) בארצות הברית, בין אם זה באופן אקטיבי (הפעלת עסק בארצות הברית) או פאסיבי (הכנסות מדיבידנד).

כלפי כל סוג מס – מס אמריקה מלווה את לקוחותיה כך שישלמו את שיעור המס הנמוך ביותר ביחס להכנסותיהם.

 

 סוגי הטפסים לדיווח ומועדם

רשויות המס דורשות לא פעם טפסים שונים לדיווח סוגי הכנסות שונות. כמו כן, בעלי סטטוסים שונים נדרשים למלא טפסים שונים.

להלן פירוט על הטפסים העיקריים ומועדי הדיווח עליהם:

  • ·טופס 1040

טופס 1040 הידוע גם כטופס U.S. Individual Income Tax Return הוא הטופס העיקרי איתו מתמודדים אזרחים אמריקאים, גם אם הם גרים בישראל ואפילו אם הם שכירים. בדו"ח זה נכללים כל סוגי ההכנסות שיש לנישום, ובתוך כך הכנסות מעבודה, קצבאות, הפרשות, הכנסות פאסיביות ועוד. כמו כן, על אזרח אמריקאי לדווח על כלל ההכנסות שלו, לרבות אלו שמקורן לא בארצות הברית. מועד הגשת דו"ח אישי זה הוא ב-15.4.

 

  • טופס 1040NR

טופס 1040NR  הוא טופס הדיווח לבעלי אזרחות זרה שיש להם הכנסות פאסיביות או אקטיביות, שנצברו בשטחה של ארצות הברית. טופס זה דומה לטופס 1040 שאותו ממלא אזרח אמריקאי וכולל את האפשרות לניכויים ועוד. עם זאת, בשונה מטופס ,1040 בטופס 1040NR  מדווחים רק על ההכנסות שנעשו בארצות הברית. מועד ההגשה של טופס זה הוא עד ה-15.6.

 

  • טופס 1120

טופס 1120 הוא טופס שאותו ממלאים תאגידים מסוג C-CORPERATION שהינו תאגיד עם ישות משפטית נפרדת משל בעלי החברה, שמוטל עליה חובת דיווח בעוד על בעלי המניות שלה מוטלת חובת תשלום המס. עם זאת, כאשר החברה הינה שקופה מסוג S-CORPERATION – חובת המס תהיה על החברה עצמה ויוגש טופס שונה בשם 1120S. בשני המקרים דיווח הרווחים יהיה על הכנסות מכל רחבי העולם. לעומת זאת, במקרה של התאגדות זרה שפועלת בשטחה של ארצות הברית, הדיווח יהיה על הכנסות בארצות הברית בלבד והיא תעשה זאת באמצעות טופס 1120F. מועד הדיווח של טופס 1120 להתאגדות מקומית הוא ה-15.4 ואילו להתאגדות זרה 15.6.

 

  • טופס FBAR

דו"ח זה רלוונטי עבור מי שמחזיק באזרחות אמריקאית, בעל חברה שהוקמה בארצות הברית או עצמאי שפועל בה, ומחזיק חשבונות שמקורם בחו"ל. לכן טופס זה כה חשוב עבור ישראלים שיש להם פעילות בארצות הברית. מועד הדיווח הוא יחד עם טופס 1040 ב-15.4.

 

 אי דיווח בזמן

למרות שמקרים מסוימים ניתן לדחות את מועד הדיווח בכמה חודשים, אם הנישום מאחר בדיווח, ובמיוחד אם זה נעשה בכוונה תחילה – יחול קנס שיכול להגיע לאלפי דולרים רבים. לכן כל כך חשוב להתכונן מראש למילוי הדו"חות ולהקדיש מספיק זמן למלא אותם באופן מדויק ומיטבי.

 

 לסיכום

חובת הדיווח בארצות הברית נותנת חשיבות גדולה למועד הדיווח, ולכן חשוב לדעת מה מדווחים ומתי. דבר זה מאפשר להתכונן באופן הטוב ביותר לדיווח המס. לכן כדאי גם להיות מלווים במקצוענים שמכירים את התחום וילוו אותכם בכל צעד וצעד בדרך להגשת דו"חות המס.

מתי מגישים דו_ח מס בארה_ב

אולי תאהבו גם את