חיפוש

מלגות לנשים בעלות הישגים אקדמיים יוצאי דופן  

נושא שכר הלימוד והפרנסה במהלך התואר הוא נושא כאוב בהחלט, בפרט עבור האישה החרדית שמוצאת את עצמה פעמים רבות מפרנסת את בעלה וילדיה תוך כדי הלימודים. חשוב שתדעי שאם את בעלת יכולות אקדמיות גבוהות, שכר הלימוד והמחיה תוך כדי הלימודים לא צריכים להיות מה שיעכב אותך מלהתפתח בלימודים.

 

אם במהלך התואר הראשון מצאת את עצמך מצליחה ואפילו מצטיינת, וגילית נושא או נושאים שמעניינים אותך ואת מעוניינת להתמקצע בהם, יכול להיות שאת חוששת משנים נוספת של לימודים שיקשו עלייך בשילוב עבודה ופרנסה, מה עוד ששכר הלימוד בתואר שני גבוה במעט משכר הלימוד בתואר הראשון. אם זה המצב, חשוב שתדעי שיש מענה לצורך הזה, בפרט אצל סטודנטיות מצטיינות – מלגות.

שכר לימוד ופרנסה

 

מהן מלגות והיכן נוכל למצוא אותן?  

מלגה היא מענק כספי הניתן על לסטודנטים וחוקרים על רקע תנאים שונים. בשונה מעבודה בשכר, מלגה זוכה להטבות בהקשרי מיסים ולכן פעמים רבות יש לה יתרון על פני עבודה במהלך הלימודים, בפרט כאשר מדובר בסטודנטית מצטיינת. את רשימת המלגות תוכלי למצוא באתר התאחדות הסטודנטים, אך בכל מוסד אקדמי קיימת בעלת תפקיד שתוכל לסייע לך למצוא מלגה מתאימה עבורך.

 

מלגת הצטיינות על רקע נתוני כניסה גבוהים

אם הצטיינת בלימודייך לפני הכניסה לאקדמיה, והמשמעות היא שהיית בין המתקבלים בעלי נתוני הקבלה הגבוהים למסלול או לשנתון שבו את לומדת, במוסדות רבים יאפשרו לך מלגת הצטיינות קטנה או פטור חלקי משכר הלימוד, שיוכל להקל עלייך קצת בלימודי התואר הראשון.

 

מלגה על רקע הצטיינות בלימודים

כמעט בכל מוסד אקדמי מוכר, ובכל מסלול לימודים, קיימת רשימת דיקן, בה נכללים הסטודנטים עם ממוצע הציונים הגבוה ביותר. ההיכללות ברשימה זו, מלבד שורה נחמדה לקורות החיים בפרט כאשר מנסות להתקבל לתואר שני, מעניקה פעמים רבות גם פרס כספי צנוע, על פי רוב כזה שמכסה חלק משכר הלימוד השנתי. למצטיינות ברמה גבוהה יותר, קיימים אפילו פרסים המכסים את שכר הלימוד כולו.

מלגות

 

מלגות לנשים בתארים מתקדמים

בחיפוש מלגות לתואר שני נשים רבות עשויות להסתפק בחיפוש מלגות סטנדרטיות כמו רשימת דיקן או סיוע אחר של המסגרת האקדמית. אבל חשוב לדעת שבתארים מתקדמים, גם בתואר שני ובוודאי בתואר שלישי, קיימת פעמים רבות האפשרות לקבל משרה אקדמית זוטרה – משרת תרגול או הוראה, שתלווה במלגה. הפתרון הזה מתאים במיוחד לסטודנטיות מצטיינות, שמרצים שמחים לעבוד איתן ולשלב במחקרים שלהם.

 

קרן ברקת

עבור נשים שהצטיינו במיוחד והמשיכו לדוקטורט, קיימת גם מלגה ספציפית המיועדת לנשים חרדיות, הניתנת דרך קרן ברקת. זוהי תוכנית ליווי לדוקטורנטיות מהמגזר החרדי שמספקת ליווי קבוצתי, מנטורינג וגם תמיכה כספית.

 

לסיכום

אם את מעוניינת להמשיך ללימודים מתקדמים ורואה את עצמך בעתיד מתמקצעת ואולי אפילו חוקרת או מפתחת קריירה אקדמית, אל תתני לנושא שכר הלימוד להיות הגורם שיעצור אותך. קיימות אפשרויות רבות ומגוונות לקבלת מלגה, והן רבות עוד יותר לסטודנטיות בעלות הישגים אקדמיים גבוהים.

להפוך למקצוען

אולי תאהבו גם את